صدور حکم جلب کودک ۵ ساله +عکس

دادگاهی در استان لرستان برای یک کودک ۵ ساله که حین بازی موجب وارد شدن صدمه به چشم همبازی خودش شده بود، حکم جلب صادر کرد اما رئیس دادگستری استان مانع حبس این کودک شد.
صراط: در یکی از روزهای بهاری سال‌جاری، دو کودک هم سن و سال بیرون از خانه مشغول تفریح بودند که ناگهان یکی از آنها در حس و حال بازی کودکانه خود به آسمان و اطرافش خاک می‌پاشد اما دست بر قضا کمی از این خاک به چشم همبازی‌اش می‌رود.

دوست «امیر محمد» 5ساله که خاک داخل چشمش شده بود، با مالیدن آنها باعث آسیب بیشر می‌شود تا جایی که خانواده او مجبور می‌شوند فرزندشان را به بیمارستان منتقل کنند و تحت عمل جراحی قرار دهند.

اما این پایان یک بازی کودکانه نبود و خانواده دوست «امیرمحمد» در اقدامی شاید عجیب از این کودک 5 ساله که در اتفاقی ناخواسته و بدون هیچ قصد و غرضی باعث آسیب به چشم دوستش شده بود، شکایت می‌کنند و در اقدامی عجیب‌تر، قاضی دادگاه به اتهام ایراد صدمه بدنی غیرعمد به غیر، برای امیرمحمد 5 ساله حکم جلب صادر کرده و رأی به پرداخت دیه می‌دهد.

به گزارش تسنیم، این موضوع در جلسه هیئت مدیره ستاد دیه استان که رییس کل دادگستری لرستان نیز حضور داشته، موضوع مطرح و در نهایت در پایان جلسه با دستور رئیس کل دادگستری از ورود این کودک 5 ساله به کانون اصلاح و تربیت جلوگیری می‌شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر، ماجرا را از «توکل شاکرمی» مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان جویا شدیم که وی در این‌باره اظهار کرد: چند روز گذشته یک زوج جوان با گریه به ستاد دیه استان مراجعه کردند و از صدور حکم جلب و مراجعه مأمور برای زندانی کردن پسر 5 ساله‌شان خبر دادند.

این مقام مسئول با تأیید اتفاقی که طبق شواهد متعدد حین بازی رخ داده بود، گفت: این دو خانواده ساکن یکی از روستاهای استان هستند و پس از اتفاقی که برای یکی از کودکان می‌افتد، والدین آن کودک با ایراد قسامه مدعی می‌شوند که کودک دیگر به چشم فرزندشان آسیب رسانده است. البته والدین کودک مورد شکایت، اعلام می‌کنند فرزند آنها بی‌گناه بوده و در حین بروز حادثه چند کودک دیگر هم مشغول بازی بودند و حضور داشته‌اند و به طور دقیق مشخص نیست که فرزند آنها این کار را کرده یا سایر بچه‌ها اما قاضی رأی بر محکومیت امیر محمد به صورت غیر عمد و پرداخت دیه می‌دهد.

شاکرمی، یادآور شد: در گذشته بارها شاهد بروز حوادث غیرعمد کودکان و نوجوانان در حین بازی یا به صورت حادثه و اتفاق بوده‌ایم اما همواره رأی بر پرداخت دیه توسط عاقله صادر و از زندانی کردن طفل تا رسیدن به سن قانونی خودداری می‌شد.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان لرستان توضیح داد: در قانون جدید مجازات اسلامی، پرداخت دیه بر عهده شخص گذاشته شده است و در صورت عدم توانایی پرداخت دین، شخص که ممکن است طفل هم باشد روانه زندان خواهد شد و به همین دلیل حکم جلب امیر محمد در این ماجرا صادر شد.

این مقام مسئول گفت: با طرح موضوع در جلسه هیئت مدیره استان و مطالعه پرونده توسط رئیس کل دادگستری، از ورود امیر محمد به کانون اصلاح‌وتربیت جلوگیری شد چرا که با توجه به سن و سال امیر محمد ورودش به زندان باعث آسیب روحی به وی می‌شد.

وی با اشاره به دو مورد دیگر همچون امیر محمد که حکم جلب آنها صادر شده گفت: با عنایت به دو خانواده‌ای که در طول دو ماه گذشته به این نهاد مردمی مراجعه کرده‌اند، این مواد جدید قانون مجازات اسلامی نیاز به اصلاح جدی دارند.

** قانون جدید مجازات اسلامی چه می‌گوید؟

در ماده 92 قانون جدید مجازات اسلامی آمده است «در جرائمی که مستلزم پرداخت دیه یا هر ضمان مالی دیگری است؛ دادگاه اطفال و نوجوانان مطابق مقررات مربوط به پرداخت دیه و خسارت حکم می‌کند» . همچنین در ماده 462 این قانون آمده است «دیه جنایت عمدی و شبه عمدی برعهده خود مرتکب است».

البته در این‌گونه موارد که طرفین قضیه دو کودک کم سن و سال هستند و قصدی جز بازی و تفریح ندارند، انتظار می‌رود والدین با قدری سعه صدر، ماجرا را به صلح و سازش ختم کنند و همان طور که مدیر عامل ستاد دیه لرستان نیز اشاره کرده، به نظر می‌رسد این مواد قانون مجازات اسلامی نیاز به برخی اصلاحات دارد.

عکس / پروفسور اسلام آبادغربی در کنار پروفسور مجید سمیعی

 

كرمانشاه دیلی:  در تصویر زیر پروفسور سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی را مشاهده می کنید. او در سال ۲۰۱۴ از سوی آکادمی جهانی جراحان مغز و اعصاب عنوان برترین جراح مغز جهان را به خود اختصاص داد.مسعود-ناصری-پور

اما در سمت راست ایشان نیز پروفسور مسعود ناصری پور از نخبگان شهرستان اسلام آباد غرب دیده می شود.

پروفسور مسعود ناصری پور هم اکنون رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران و پردیس بین الملل  و استاد این دانشگاه می باشند.

پروفسور ناصری پور فوق تخصص سرطان چشم از آمریکا می باشند. ایشان معاون وزارت بهداشت در دولت اصلاحات بوده است.

وی پسر عموی مهندس اعظم ناصری پور نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس ششم است.

 

عکس / پروفسور اسلام آبادغربی در کنار پروفسور مجید سمیعی

آزاده نامداری

آزاده نامداری در سال 1363 در کرمانشاه بدنیا آمد.

نامداری در رشته مدیریت صنعتی در دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کرده است.

این مجری 32 ساله عکس جالبی از دوران کودکی اش منتشر کرده است که در ادامه مشاهده می کنید.

  عکس منتشر نشده از کودکی آزاده نامداری !

عکس آزاده نامداری در کودکی

 

بهترين و بدترين نوشيدني ها براي فصل گرما

عرق ریختن زیاد در گرمای شدید تابستان سبب می شود تا بیشتر به فکر نوشیدنی های خنک باشیم، البته مصرف آب و نوشیدنی های مفید همیشه برای ما لازم است اما در این فصل بیشتر از پیش ضروری است.

کودکان و نوجوانان به علت تحرک و فعالیت زیاد و به سبب تعریق بالا، نیاز به مایعات بیش تری دارند. اگر مایعات مورد نیاز بدن ایشان در حین فعالیت جسمانی تأمین نشود، بدن شان آمادگی گرمازدگی و بروز علائمی مثل بی حالی و کم بود آب را پیدا می کند.

 

افراد بالای 55 و 60 سال هم چون دیرتر از زمان واقعی، بدن شان به آب نیاز پیدا می کند، احساس تشنگی نمی کنند و رغبت زیادی به مصرف آب و مایعات در آن ها دیده نمی شود، بنابراین این علائم در بدن ایشان هم پدید می آید و بایستی برای جلوگیری از بروز این بیماری ها روزانه حداقل به میزان 8 تا 10 لیوان آب سالم یا مایعاتی مثل دوغ کم نمک، چای کم رنگ و آب میوه ی طبیعی استفاده کنند.

زنان باردار و شیرده هم روزانه به میزان 8 تا 10 لیوان آب سالم برای افزایش سوخت و ساز بدن خود نیاز دارند. هر چند نوشیدن عرقیات یا دم کرده های گیاهی نیز سودمند است اما بهترین نوشیدنی آب ساده است. ماء الشعیر هم نوشیدنی مناسبی برای نوجوانان است اما مصرف زیاد شربت به علت میزان قند بالا توصیه نمی شود.

به گفته ی پزشکان، شیر علاوه بر رفع تشنگی، در تأمین املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن مؤثر است، بنابراین نوشیدن روزانه حداقل 2 تا 3 لیوان شیر برای نوجوانان، جوانان، کودکان، سالمندان و مادران باردار و شیرده توصیه می شود.

به همین دلایل، متخصصان، آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما می دانند و در مرتبه ی بعدی چای رقیق، دوغ کم نمک و شربت کم شیرین را برای رفع عطش در هوای گرم توصیه می کنند.

ایشان در مقابل، نوشابه های گازدار را بدترین نوشیدنی برای رفع عطش و تشنگی می دانند.

دکتر «پریسا ترابی»، رییس اداره ی بهبود تغذیه ی جامعه ی وزارت بهداشت، به این دلیل نوشابه های گازدار را بدترین نوشیدنی ها معرفی می کند که باعث سوء هاضمه ومشکلات گوارشی در بدن می شود. ایشان اعتقاد دارد که اگر انواع دلستر و ماء الشعیر فاقد مواد افزودنی و طعم دهنده ی شیمیایی باشند، نوشیدنی مناسبی در تأمین مایعات ازدست رفته ی بدن به شمار می روند.

کارشناسان، شیر را هم نوشیدنی مناسبی برای رفع عطش و تشنگی عنوان کردند ولی علی رغم تبلیغات برای شیر سویا اعتقاد دارند این محصول که برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز توصیه می شود، جای گزین مناسبی برای شیر عادی نیست، چون میزان کلسیم شیر سویا به اندازه ی شیر عادی نیست، مگر آن که کم بود کلسیم شیر سویا با افزودن کلسیم اضافی برطرف شود.

در پایان باید یادآور شد: برای تأمین کم آبی بدن، از هر مایعی نمی توان استفاده کرد، چون برخی از مایعات، ادرارآور و تشدیدکننده ی کم آبی بدن هستند.

کارشناسان همچنین شایع ترین بیماری در بین مراجعان را اسهال خونی اعلام کرده اند و اظهار می کنند که عدم مراجعه به پزشک و کم آبی ناشی از این بیماری، گاهی منجر به از دست دادن کلیه ی بیمار و حتی مرگ می شود. ایشان با تأکید بر استفاده از مواد غذایی سالم بهترین نوشیدنی برای این فصل را دوغ هم نامیده اند چون هم عاری از باکتری است و هم پیش گیری کننده ی بیماری های این فصل.

غذاهایی که مردان باید بیشتر مصرف کنند

گزارش وب دا؛ مسئول بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه اسید چرب امگا3، روی، لیکوپن، منیزیم، ویتامین ب، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ای از جمله مواد غذايي است که مردان بيشتر به آن نياز دارند، اظهار داشت: ‌اين دسته از مواد غذايي از عملکرد جنسی حمایت می کنند، ریسک بیماری های قلبی را کم می کنند و ریسک سرطان پروستات را کاهش می دهند. دکتر زهرا اباصلتي با تاکيد بر مصرف ماهي حداقل دو بار در هفته خاطر نشان کرد:‌ ماهی های سالمون، خال مخالی، تن، قزل آلای دریاچه یا رودخانه، ماهی کولی، ساردین و شاه ماهی محتوی اسید چرب امگا3 و پروتئین بالا و اسید چرب اشباع پایین هستند. اسید چرب امگا3 ویسکوزیته خون را کاهش داده و مانع لخته شدن خون می شود همچنین فشار خون و چربی خون را کاهش می دهد. وي افزود:‌ بر خلاف اسید چرب اشباع شده که کلسترول خون را افزایش می دهد. امگا3 باعث کاهش التهاب بدن شده و در کاهش آلزایمر و پارکینسون موثر است . مسئول بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد با اشاره به اينکه غلات نقش موثري در سلامتي دارد، خاطر نشان کرد: ‌غلات کامل مانند جو و گندم کامل و سبوس دار منابع غني منگنز و سلنیوم و تریپتوفان و فسفر و منیزیم و پروتئین است و به کاهش چربی خون کمک می کند و از رسوب در عروق و سکته قلبی و مغزی و ایجاد لخته خون پیشگیری می کند و باعث فعالیت سلول های سفید خون می شود. همچنین قند خون را کاهش داده و ریسک بیماری دیابت نوع 2 را کم می کند. دکتر اباصلتي افزود: ‌همچنين گوجه فرنگی و ترکیبات آن مانند سس و رب که محتوی مواد مغذی بوده و بعلت داشتن لیکوپن مانع ایجاد سرطان پروستات می شود. وي گفت: ‌قارچ، محرک سیستم ایمنی است و یک منبع خوب سلنیوم، مس، تریپتوفان، فسفر روی منگنز پروتئین، آهن و کلسیم فولات است.

پیامدهای منفی فریاد زدن بر سر کودکان

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا

همه پدر و مادرها می‌دانند که گاهی کنترل‌ احساساتشان را از دست می‌دهند و کودکان با آگاهی از این مطلب می‌توانند تا حد فریاد زدن والدین‌ خود را تحریک کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی ایسنا، گاهی کودکان حساسیت‌های پدر و مادرهای خود را تشخیص داده و می توانند موجب شوند که والدین‌شان از کوره در بروند و بر سر آنها فریاد بکشند.

اما والدین برای خنثی کردن این حساسیت‌ها می‌توانند نحوه صحبت کردن خود با فرزندانشان را تغییر دهند و برای برقراری ارتباط با آنان از شکل فریاد زدن به دیالوگی احترام آمیز با کودکانشان رو آورند.

کارشناسان رفتاری در پاسخ به این پرسش که چرا والدین فریاد می‌زنند، این‌طور اظهار می‌کنند: به طور طبیعی زمانیکه فرد دچار عصبانیت می‌شود ممکن است تن صدای خود را بالا ببرد، هرچند این کار به ندرت به حل شدن مشکل منجر می‌شود. فریاد زدن ممکن است برای مدت زمان کوتاهی کودکان را آرام و مطیع سازد اما تصحیح رفتار آنان را به دنبال نخواهد داشت. در واقع این اقدام موجب ترسیدن آنان از والدین خود می‌شود و به کودکان کمک نمی‌کند تا عواقب رفتار خود را متوجه شوند.

کودکان برای یادگیری به والدین خود وابسته هستند و در صورتیکه عصبانیت و خشونت همچون فریاد زدن بخشی از رفتار معمول در خانواده باشد و کودکان آن را طبیعی تلقی کنند، رفتار آنان این کار را منعکس می‌کند. کارشناسان معتقدند اولین وظیفه والدین پس از کسب اطمینان از ایمن بودن وضعیت کودکشان، کنترل رفتارها و احساساتشان است.

والدین باید آگاه باشند فریاد زدن و با صدای بلند صحبت کردن به انتقال واضح‌تر پیام کمک نمی‌کند. فریاد زدن بر سر کودکان باعث می‌شود تربیت و منظم کردن آنان سخت‌تر شود چراکه در هر بار فریاد زدن قوه درک و پذیرندگی آنان کاهش می‌یابد.

نتایج تحقیقات حاکی از آن است که فریاد زدن، کودکان را به لحاظ رفتارهای فیزیکی و گفتاری خشن‌تر می‌سازد. فریاد زدن به طور کلی نوعی ابراز عصبانیت است، ترس در کودکان را به دنبال داشته و باعث می‌شود آنان احساس آرامش نداشته باشند. همچنین با توجه به این نکته که فریاد زدن بر سر کودکان امر پسندیده‌ای نیست، فریاد کشیدن همراه با استفاده از کلمات و الفاظ نامناسب می‌تواند نوعی آزار و اذیت احساسی و روانی تلقی شود.

فریاد زدن بر سر کودکان می‌تواند تاثیرات طولانی مدتی روی آنان داشته باشد که اضطراب، کاهش عزت نفس و افزایش رفتارهای خشونت‌آمیز از جمله آنهاست.

کارشناسان به والدین توصیه می‌کنند به جای بالا بردن صدای خود رفتارهای جایگزین دیگری را امتحان کنند. به طور مثال کودکانی که با والدین خود ارتباط احساسی شدیدی دارند راحت‌تر تربیت می‌شوند. همچنین زمانی که کودکان احساس امنیت کنند به صحبت کردن در آرامش تمایل بیشتری نشان داده و پیش از شدت یافتن بحث و تبدیل شدن آن به فریاد زدن به حرف‌های والدین خود گوش فرا می‌دهند.

همچنین والدین می‌توانند پیش از آنکه مجبور به فریاد زدن بر سر کودک خود شوند رفتارهای تربیتی مثبت دیگری را امتحان کنند:

 

1- برای خود وقت استراحت در نظر بگیرید: پیش از عصبانی شدن و از دست دادن کنترل و بالا بردن صدایتان خود را کنترل کنید. با ترک محیطی که در آن قرار دارید و کشیدن نفس عمیق خود را آرام کنید.

2- در مورد احساسات خود صحبت کنید: عصبانیت احساس طبیعی است و در صورتیکه به درستی کنترل شود می‌توان از آن نکته‌هایی آموخت. با تایید تمامی احساسات از شادی و هیجان گرفته تا عصبانیت و حسادت می‌توان به کودک آموخت که این رفتارها همگی بخشی از وجود انسان هستند. در مورد احساسات خود با فرزندانتان صحبت کنید و آنان نیز را نیز به انجام این کار تشویق کنید.

3- با رفتارهای بد فرزندتان آرام اما قاطع برخورد کنید: کودکان در برخی مواقع رفتارهای اشتباه دارند که بخشی از روند رشد آنان به حساب می‌آید. با آنان به شکلی قاطع صحبت کنید که به شأن آنان خدشه‌ای وارد نشود و در عین حال متوجه شوند برخی رفتارها غیرقابل تحمل هستند.

4- از تهدید کردن خودداری کنید: تنبیه و تهدید کردن باعث به وجود آوردن احساس عصبانیت و درگیری بیشتر می‌شود و در درازمدت مانع از آن می‌شود تا فرزند به یک نظم درونی دست پیدا کند.

همچنین وجود نیازهای اساسی در کودکان و برطرف کردن آنها مثل خواب و گرسنگی آنان را شاد ساخته و مجموع رفتارهای کودکان را مناسب می‌سازد. علاوه بر این، در نظر گرفتن برنامه‌های معین به آنان کمک می‌کند تا کمتر مضطرب شوند.

در برخی مواقع با وجود به کار گرفتن راهکاری برای جلوگیری از بالا رفتن صدا، والدین مجبور به فریاد زدن می‌شوند. در چنین شرایطی معذرت‌خواهی کنید در نتیجه کودکان این نکته مهم را آموزش می‌بینند که تمامی افراد اشتباه می‌کنند و لازم است معذرت‌خواهی کنند.

همچنین در صورتیکه فرزندتان فریاد زد، حد و مرزها را به او یادآوری کرده و گوشزد کنید که داد زدن روشی قابل قبول برای برقراری ارتباط نیست.

به گزارش هلث لاین، در صورتیکه برای منظم کردن فرزند خود سر او فریاد می‌زنید، می‌توانید تاثیرات منفی آن را در رفتار کودک خود ببینید. به طور مثال فرزندانتان نیز برای انتقال پیام و منظور خود با صدای بلند صحبت می‌کنند، علاوه بر این، به جای آرام و محترمانه صحبت کردن، سر والدین خود فریاد می‌زنند، رابطه والدین با فرزند ناپایدار و آسیب‌پذیر می‌شود و در نتیجه برقراری ارتباطی سالم با آنان سخت می‌شود و همچنین ممکن است این شیوه رفتاری آنان را از والدین دور کند.

9501072

جدیدترین عکس های خنده دار لاین و تلگرام زمستان 94

نکات مهم برای مصرف چغاله بادام و گوجه سبز

متخصص تغذیه نکات بهداشتی و تغذیه‌ای میوه های نوبرانه گوجه سبز و چغاله بادام را مطرح کرد و گفت: مصرف زیاد این میوه‌ها برای زنان باردار، بیماران قلبی و مبتلایان به فشارخون به دلیل نمک بالا توصیه نمی‌شود.

به گزارش فارس، سید ضیاءالدین مظهری در رابطه با مصرف میوه‌های نوبرانه بهاری گفت: در این روزها مصرف چغاله‌بادام و گوجه سبز زیاد شده که باید در مصرف این میوه‌ها نکات بهداشتی رعایت شود. آبی که برای حفظ طراوت آنها استفاده می‌شود یا دستمالی که روی این میوه‌ها گذاشته می‌شود احتمال انتقال آلودگی زیادی دارد.

وی ادامه داد: هنگامی که فروشنده برای حفظ طراوت این میوه‌ها را آب‌پاشی می‌کند باید احتیاط‌های لازم را از نظر بهداشتی رعایت کند و مردم نیز در منزل به خوبی آنها را شستشو داده و ضد عفونی کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: در زمان سم‌پاشی این میوه‌ها گاهی از سمومی استفاده می‌شود که با توجه به زمان شکوفه کردن و زمانی که میوه رسیده می‌شود عمر سم به پایان می‌رسد بنابراین چیدن زودهنگام این میوه‌ها باعث می‌شود که سم روی آنها باقی مانده و هنگام مصرف به بدن منتقل شود.

وی همچنین گفت: چغاله بادام و گوجه‌سبز با نمک زیادی مصرف می‌شود این در حالی است که در کشور ما مصرف نمک 3 تا 4 برابر بیش از حد مجاز و توصیه شده سازمان بهداشت جهانی است.

مظهری افزود: خانواده‌های ایرانی به مصرف غذاهای شور عادت کرده و غذاهایی می‌خورند مانند نان که 2 درصد نمک اضافه شده دارد یا فست‌فود و غذاهای فرآوری شده مصرف می‌کنند که نیترات و نیتریت زیادی دارند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: بنابراین مصرف این میوه‌ها به دلیل نمک فراوان برای بیماران قلبی عروقی، مبتلا به فشار خون و زنان باردار مناسب نیست.

وی گفت: همچنین گوجه‌سبز دارای هسته‌های نرمی است که معمولاً به هنگام مصرف از سوی کودکان و جوانان خورده می‌شود که باعث سوء هاضمه شده یا در ترکیبات آن طعم تلخ اسید سیانیتریت وجود دارد که مصرف بالای آن باعث مسمومیت می‌شود.

این متخصص تغذیه در مورد خواص تغذیه‌ای این میوه‌ها گفت: مصرف آنها به دلیل ذائقه مردم است وگرنه خواص تغذیه‌ای قابل توجهی ندارند البته برخی ویتامین‌ها و ترکیبات فیبری دارند که در صورت عدم رعایت بهداشت در نحوه تهیه، نگهداری و توزیع اثر عکس خواهد داشت

بالابر سر پسر خردسال را قطع کرد

بازیگوشی پسر پنج ساله روی بالابر، مرگ تلخی برای او رقم زد.

به گزارش جام جم، سرهنگ سیاوش زیستی، فرمانده انتظامی شهرستان سنندج در این‌باره گفت: پس از گزارش این حادثه تلخ در یکی از محلات سنندج، ماموران کلانتری 11 برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند. تحقیقات ماموران نشان داد حادثه در ساختمانی دو طبقه رخ داده است که ساکنان خانه از بالابر برای رفتن به طبقه دوم استفاده می‌کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد مردی میانسال همراه پسربچه پنج ساله خود با استفاده از بالابر در حال رفتن به طبقه دوم بودند که پسر بچه برای نگاه کردن به پایین، سر خود را خم می‌کند، اما سرش بین لبه تیز طبقه دوم و بالابر گیر کرده و قطع می‌‌شود. در این حادثه، مرد میانسال نیز که قصد نجات جان پسر خردسال خود را داشت، از ناحیه پا بشدت مجروح و توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

این درحالی است که رضایی، مدیر روابط عمومی اورژانس سنندج هم به جام‌جم گفت: این خانواده از چندی پیش به دلیل این که فرد بیماری در خانه داشتند، از این بالابر برای جابه‌جایی او از طبقه همکف به طبقه دوم استفاده می‌کردند.

ماجرای غم‌انگیز انتقال سند در یک دفترخانه

آیا از هزینه ثبت سند خودرو، موتور سیکلت، خانه، باغ یا هر چیزی دیگری که نیاز به انتقال مالکیت دارد خبر دارید؟ به‌طور مثال هزینه انتقال سند خودرو پراید مدل 91 چقدر می‌شود؟ معمولاً بیشتر کسانی که مثل من هر چند سال یک‌بار کارشان به دفترهای ثبت اسناد رسمی می‌افتد از هزینه‌های عجیب و غریب و نحوه محاسبه و درصدبندی و ضرب و تقسیم اعداد و ارقام سردرنمی‌آورند.

به گزارش ایران، دفتریار، مدارک طرفین را می‌گیرد و در دفتری بزرگ شروع می‌کند به نوشتن و خط به خط می‌آید تا برسد به آخر صفحه. معمولاً نوشته‌ها آنقدر ریز و تودر تو هستند که مشتری نه حوصله دوباره خواندنشان را دارد و نه اگر بخواند از متن شبه حقوقی آن چیزی خواهد فهمید: «املاک به نام موجر با جمیع متعلقات و لواحق و توابع قانونی و شرعی و عرفی و اشتراکات و انشعابات و امتیازات منصوبه در آن و لوازم موجوده در آنکه طرفین از کم و کیف آن آگاهی و وقوف کامل دارند و صحیح و سالم به تصرف و قبض مستأجر جهت سکنی گزیدن مستأجر و افراد تحت تکفل وی در آن داده شد و وی اقرار به تصرف و قبض می‌نماید...»

 ماجرای غم‌انگیز سند در دفترخانه


اطمینان دارم تا حالا برای هیچ یک از شما در هیچ دفتر خانه ای ، هیچ مشکلی پیش نیامده به هر حال این هم  از شانس بد من است؛ هفتم نوروز می‌بایست سند ماشینم را به نام خریدار می‌کردم و به همین سادگی پای من به این گزارش باز شد. بنابر درخواست خریدار مجبورمی‌شوم برای انتقال سند به منطقه عبدل‌آباد بروم. پس از انتظاری طولانی بالاخره سر و کله خریدار پیدا می‌شود. همه مدارک و برگه عدم خلافی هم حاضر و آماده‌ است ولی برای انتقال، یک‌پای قضیه می‌لنگد؛ سند باید به اسم خریدار دیگری ثبت شود و من ناخواسته بین حلقه دلالان گرفتار می‌شوم.

پس از کلی کلنجار رفتن با خریدار اول سر خرج سند و هزینه انتقال پلاک حرف آخر را دفتردار می‌زند: «قابل نداره هزینه انتقال سند میشه 620 هزار تومان» پیش خودم مدام دو دوتا چهارتا می‌کنم که هزینه سند ماشینم نباید بیشتر از 300 هزارتومان بشود. این 620 هزارتومان از کجا درآمده؟ تا به خود بجنبم مرغ هم از قفس پریده بود و 280 هزار تومان از کارت من به حساب دفتر خانه واریز شده بود. در فضایی قرار دارم که چند نفر دوره‌ام کرده‌اند که انگار دلال هستند و نمی‌گذارند حتی فکر کنم. کارمند دفترخانه اجازه حرف زدن به من نمی‌دهد و با پرچانگی بی‌حد و حصر می‌گوید: «از زمانی که دفترخانه‌ها هوشمند شده‌اند و مجهز به دستگاه دریافت اثر انگشت، هزینه‌ها هم دوبرابر شده‌. ما که نمی‌توانیم از مشتری هزینه زیادی بگیریم. هزینه نقل و انتقال را خود سیستم محاسبه می‌کند.»
حرف دفتردار تمام نشده مردی که حدس زده بودم دلال است به طرفداری از کارمند دفترخانه می‌گوید: «کار آقا مسعود درست است. از این آدم درستکارتر نمی‌شد توی این منطقه پیدا کرد. خدا و بنده خدا را در نظر می‌گیرد. بهتر است بقیه پول را بسلفی تا کار تیموم بشه. هر کدام‌تان هم یک امضا ته برگه‌بندازید که بریم پی کارمان.»

نمی‌دانم از من درخواست می‌شود یا تهدید؟ مرز درخواست و تهدید را گم کرده‌ام. تنها فکری که به ذهنم خطور می‌کند این است که به یکی از دوستانم که اطلاعات خوبی در زمینه هزینه نقل و انتقال خودرو دارد زنگ بزنم. دوستم اطلاعات خوبی به من می‌دهد که از رفتن کلاه گشاد به سرم پیشگیری می‌کند: «بیشتر دلال‌ها با بعضی از دفترداران یا کارمندهای‌شان قاب‌بندی می‌کنند و برای اینکه زمان زیادی برای فروش ماشین داشته‌ باشند و بتوانند سود بالایی به‌دست بیاورند هزینه وکالت فروش و تعویض پلاک را که به عهده خودشان است روی دوش فروشنده می‌اندازند و با سوءاستفاده از ناآگاهی فروشندگان و هماهنگی با برخی کارمندان که جزئیات مخارج را به فروشندگان خودرو اعلام نمی‌کنند، کلاهبرداری می‌کنند. هزینه انتقال سند به عهده فروشنده است که بر اساس نوع ماشین و مدل آن فرق می‌کند. دلال‌ها هزینه وکالت فروش و تعویض پلاک را هم به این هزینه اضافه می‌کنند و به فروشنده بی‌خبر از همه جا تحمیل می‌کنند.»

بعد از اینکه تلفنم تمام می‌شود از مسئول مربوطه می‌خواهم برگه‌های تنظیم سند را بدهد که بخوانم. وقتی برگه‌ها را به دقت مطالعه می‌کنم تازه می‌فهمم که هزینه وکالت فروش و تعویض پلاک که به عهده من نیست، به گردن من انداخته شده است‌.

از دفتردار درباره اینکه چرا باید هزینه اضافی پرداخت کنم سؤال می‌کنم و او با خونسردی تمام و طوری که انگار هیچ اتفاق خاصی رخ نداده در جوابم می‌گوید: «شما باید این هزینه را پرداخت کنید! عرف سند زدن این است که شما هزینه انتقال قطعی سند و هزینه وکالت فروش را بدهید.»

وقتی این حرف‌های بی‌پایه و اساس را می‌شنوم، مدارکم را برمی‌دارم و می‌خواهم تا 280 هزارتومانی را که از حسابم برداشته برگرداند. ولی او پول را نمی‌دهد و ادعا می‌کند پول به حساب دولت رفته و غیرقابل برگشت است. می‌خواهد با این کار سنگ قلابم کند اما زیر بار نمی‌روم و روی حرفم می‌ایستم: «شما می‌خواهید سرم کلاه بگذارید!»

دلال‌ها وقتی با این اصرار من روبه‌رو می‌شوند با زبان تندتری حرف می‌زنند اما تماس من با یکی از دوستان روابط عمومی قوه قضائیه اوضاع را عوض می کند.حالا وضعیت تغییر کرده، آنها و حتی کارمندان و مسئولان با روی خوش و با به زبان گرفتن من، می‌خواهند این پول را هر طور که شده بگیرند. اما باز تلاش متقلبانه نتیجه‌ای ندارد. من روی حرف ایستاده‌ام. یک ریال بیشتر از 279 هزارتومانی که باید بدهم، نخواهم داد.

 قانون چه می‌گوید؟


این ماجرا را کش ندهم که بالاخره تسلیم التماس‌های خریدار ماشین می‌شوم و دلم به حال او می‌سوزد که علاف لجبازی من شده و همین‌طور به هم خوردن معامله. از طرفی، مسئول مربوطه هم حاضر نیست پول برداشت شده از کارت بانکی‌ام را برگرداند. یک سوم از هزینه اضافی را می‌پردازم  و به این ماجرای پرحاشیه پایان می‌دهم. با خودم فکر می‌کنم روزی چند نفر از فروشندگان موتور و ماشین و خانه، گرفتار این دلالان و دفترداران متخلف می‌شوند؟ البته شک نیست که من بدبیاری آورده بودم و گرفتار کسانی شده بودم که اهل تخلف بودند درحالی که دفتر خانه های بسیاری دراین شهر فعال هستند که در چارچوب قانون و اخلاق عمل می کنند اما همین یک مورد هم انگیزه ای شد سراغ بزرگان این صنف بروم.

کیوان قلی‌پورکه عضو کانون سردفترداران و دفتریاران است در این باره به «ایران» می‌گوید: «در بخشنامه سازمان ثبت اسناد و املاک، هزینه مالیات نقل و انتقال و حق‌الثبت انتقال سند به عهده فروشنده خودرو یا موتورسیکلت است و هزینه حق‌التحریر به عهده طرفین که معمولاً فروشنده آن را تقبل می‌کند. البته برخی خریداران و فروشندگان برای پرداخت هزینه انتقال باهم به تفاهم می‌رسند که از نظر قانونی هیچ مشکلی ندارد و ایرادی به آن نمی‌توان گرفت.

باید بگویم که هیچگاه دفترخانه‌ای نمی‌تواند هزینه‌ای بیش از چیزی که سیستم محاسبه می‌کند از طرفین بگیرد، حتی یک ریال. ولی متأسفانه برخی از همکارانم که تعدادشان انگشت‌شمار است گاهی با دلالانی که سال‌هاست سندشان را در دفترخانه‌های آنان تنظیم می‌کنند همدستی کرده و هزینه‌های اضافی را بدون تشریح جزئیات برای فروشنده به گردن آنها می‌اندازند که از نظر عرف و قانون درست نیست و تخلف صد در صدی محسوب می‌شود.»

قلی‌پور در ادامه می‌افزاید: «دفترداران بر اساس دستورالعمل سازمان ثبت اسناد، وظیفه دارند جزئیات هزینه را برای خریدار و فروشنده تشریح کنند تا خدای ناکرده نکته مبهمی در ذهن طرفین باقی نماند.
باید به این نکته هم اشاره کنم که اگر دفترخانه‌ای تخلف کرد، شاکی می‌تواند به 2 صورت شکایت خود را اعلام کند، یا با مراجعه به سازمان ثبت اسناد از دفترخانه متخلف شکایت کند یا به کانون سردفترداران و دفتریاران مراجعه کند.»وی درباره هزینه‌های اضافی دفترخانه‌ها بیان می‌کند: «دفترخانه‌ها مجاز به  دریافت هزینه‌های اضافه از خریدار یا فروشنده نیستند ولی گاهی دلال‌ها برای اینکه سند خودرو یا ماشینی را که خریده‌اند باز بگذارند تا به مشتری دیگری بفروشند و از هزینه‌هایشان بکاهند، هزینه تعویض پلاک و وکالت فروش را به‌خاطر ناآگاهی فروشنده از وی می‌گیرند که از نظر قانونی تخلف محسوب می‌شود. به فروشندگان توصیه می‌کنم که پیش از انتقال سند از هزینه نقل و انتقال سندشان مطلع شوند.»یکی از بازرسان کانون دفترداران هم در مصاحبه با ما می‌گوید: «فروشندگان می‌توانند برای کسب اطلاع از محاسبه هزینه سند انتقالی با شماره تلفن‌های 5- 88480191 تماس بگیرند. کارشناسان کانون در این بخش آماده‌اند که به سؤالات یا برآورد هزینه‌های انتقال سند پاسخ دهند.»

وی درزمینه شکایت از دفترخانه‌های متخلف نیز عنوان می‌کند: «در صورتی که خریداران یا فروشندگان از دفترخانه‌ای شکایت داشته‌باشند، می‌توانند برای شکایت به کانون مراجعه کنند و شکایت خود را به‌ صورت کتبی اعلام کنند که پس از آن برای رسیدگی به دادگاه انتظامی ارسال می‌شود و با دفترخانه‌های متخلف برخورد قانونی صورت می‌گیرد.»دارم به حرف چند روز پیش دوستم فکر می‌کنم که می‌گفت نمی‌دانم چطور شد که برای فروش خانه 120 میلیونی 850 هزار تومان پول به بنگاهی دادم و برای خرید خانه 300 میلیونی 650 هزار؟ چطور شد که محضردار موقع انتقال سند هزینه تعمیر لوله کشی خانه نوساز را که من داده بودم از فروشنده نگرفت و فلان و فلان. من که نه سر از متن قرارداد درمی‌آورم نه نحوه ضرب و تقسیم کمیسیون و دارایی و شهرداری و اینکه کدامش به عهده خریدار است و کدامش به عهده فروشنده. بنگاه و محضر که رفتی باید یک فارغ‌التحصیل نخبه ریاضی و یک وکیل پایه یک دادگستری هم  با خودت ببری.

کشف روستایی شش‌هزارساله در اورامان کردستان

کشف روستایی شش‌هزارساله در اورامان کردستان
کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه باستانی سرچم در نزدیکی روستای روآر از توابع شهرستان سروآباد کردستان به کشف بقایای یک روستای6 هزارساله منجر شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، امیر ساعدموچشی سرپرست کاوش در محوطه باستانی سرچم با اعلام این خبر تصریح کرد که این روستای کهن مربوط به دوره‌ای است که باستان شناسان آنرا دوره مس‌سنگی می‌خوانند. 
به گفته او ، در کاوش های به عمل آمده در این محوطه آثاری شامل سفال، ظرف سنگی، ابزار سنگی، بقایای استخوان حیوانات و بقایای معماری کشف شده است.
  وی افزود : سفال‌های به دست آمده در سرچم شامل نمونه‌هایی با پوشش قرمز، نخودی و سفال‌های با تزیین فشاری انگشتی و منقوش هندسی اند که به سنت سفال دالما و تعداد محدودی نیز به سنت سه گابی تعلق دارند.
به گفته کاوشگر این مکان، تا پیش از شناسایی محوطه سرچم اطلاعاتی از سکونت‌های دوره مس و سنگ میانی در منطقه اورامان وجود نداشت وتاکنون روستایی با این قدمت در منطقه اورامان شناسایی نشده بود. 
این باستان شناس افزود:کاوش‌های اخیر می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره نحوه معیشت، سنت‌های فرهنگی و ارتباطات آن‌ها را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.
ساعد موچشی خاطرنشان ساخت که در این کاوش‌ها آثاری از سکونت عصر آهن مربوط به سه هزار سال پیش نیز نمایان شده که نشان از مورد استفاده قرار گرفتن این ناحیه در دوره یاد شده دارد.
او تصریح کرد: کاوش اخیر بخشی از مجموعه کاوش‌های باستان‌شناسی گسترده‌ای است که به هدایت دکتر فریدون بیگلری در منطقه اورامان، خصوصاً در دره رودخانه سیروان در حال انجام است .
او افزود:این کاوش ها در طول یک سال گذشته باعث شناسایی مکان‌های متعددی از دوره‌های پارینه‌سنگی، مس‌سنگی، عصر آهن و ادوار اسلامی‌شده که نشان‌دهنده غنای باستان‌شناسی این بخش از استان کردستان است که تا پیش از آغاز این کاوش‌ها اطلاعات اندکی از پیشینه کهن آن وجود داشت.
مجوز کاوش در محوطه باستانی سرچم توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است .
 

چه شخصیت‌هایی بیشتر عمر می‌کنند؟

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، میانگین طول عمر در جهان رو به‌افزایش است، به‌گونه‌ای که افراد با رعایت صد توصیه جادویی می‌توانند به صد سالگی برسند. ما هر هفته یکی از این رازها را برای شما فاش می‌کنیم.

به گزارش جام جم، بدون شک، شما برخی رازهای طول عمر را می‌توانید حدس بزنید؛ عواملی مثل غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه و حفظ وزن ایده‌آل، اجتناب از کشیدن سیگار و دوری از استرس،‌ اما عوامل دیگری هم می‌تواند روی طول عمر تاثیر بگذارد که کاملا به روابط اجتماعی و شخصیت خودتان بستگی دارد. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می‌دهد که حس وظیفه‌شناسی می‌تواند افزایش طول عمر به همراه داشته باشد. محققان دریافته‌اند، افراد وظیفه‌شناس بیشتر به فکر سلامتشان هستند و بررسی دوره‌ای پزشکی را جدی می‌گیرند.

نقش مهم دوستان خوب


محققان استرالیایی به این نتیجه رسیده‌اند که افراد بویژه سالمندانی که دوستان زیادی دارند در مقایسه با افراد منزوی حداقل هفت سال بیشتر عمر می‌کنند. البته انتخاب عاقلانه دوستان را نباید نادیده بگیریم. به عبارتی، عادت‌های دوستانتان روی شما تاثیر می‌گذارد. پس دنبال دوستانی با عادات سالم باشید. به‌عنوان مثال بر اساس بررسی‌ها چاقی می‌تواند مسری باشد‌. اگر شما یک دوست چاق داشته باشید، احتمال چاق شدن شما 57 درصد افزایش می‌یابد. سیگار کشیدن و ترک سیگار هم یکی از عادات مسری است که همگی کاهش طول عمر را به همراه دارد.

بخشش و افزایش طول عمر

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، فراموش کردن کینه‌ و بخشیدن دیگران، یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش عمر است. به گفته پژوهشگران، کینه و خشم مزمن با کاهش عملکرد ریه، بیماری قلبی، سکته و سایر بیماری‌ها مرتبط است و در مقابل، بخشش باعث کاهش نگرانی و استرس، کاهش فشارخون و تنفس راحت‌تر می‌شود. هرچه سن شما بالاتر می‌رود، این فواید تاثیرگذارتر می‌شود.

هدفمند زندگی کنید


محققان ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند، افرادی که اهداف از پیش تعیین شده‌ برای زندگی دارند، به‌طور میانگین 5/7 سال دیرتر از افراد بدون هدف می‌میرند. پژوهش‌های محققان آمریکایی حاکی است، افرادی که هدف‌های کوتاه مدت برای زندگی دارند،‌ 20درصد کمتر دچار بیماری آلزایمر می‌شوند و شانس صدساله شدنشان بیشتر خواهد بود. همچنین پیدا کردن سرگرمی و فعالیت‌هایی که برای شما معنی‌دار است، به افزایش عمر کمک می‌کند.

فواید فعالیت‌های داوطلبانه


اگر برای انجام کاری داوطلب شوید، علاوه‌بر آن‌که به سلامت روانی خود کمک می‌کنید، سلامت جسمی‌تان هم به شرایط ایده‌آل نزدیک‌تر می‌شود. داوطلبان فعالیت‌های خیرخواهانه پنج تا هشت سال بیشتر از آنهایی عمر می‌کنند که اهل برنامه‌ خیریه نیستند.

تنهایی به شرط سلامت


در این که هر فردی برای آرامش و سلامت روانی به حریم شخصی و خلوت کردن با خودش نیاز دارد، شکی نیست. اما رعایت حد اعتدال بسیار حائز اهمیت است، زیرا به گفته دانشمندان ژاپنی، تنهایی‌ طولانی‌مدت خطری جدی برای پیری زودرس و چاقی است

کرمانشاه سال 96 صاحب خودروسازی می‌شود

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، کارخانه خودروسازی کرمانشاه نیمه اول سال 96 به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، محسن رستمی در خصوص آخرین وضعیت کارخانه خودروسازی کرمانشاه گفت: این پروژه در حال اجراست و هیچ توقفی در آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کارخانه خوروسازی کرمانشاه در مرحله سوله سازی قرار داد، پیشرفت فیزیکی این پروژه را در مجموع 15 درصد اعلام کرد.

رستمی کل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز اول این پروژه را 70 میلیارد تومان اعلام کرد که 45 میلیارد تومان آن از محل تسهیلات بانک صنعت و معدن پرداخت می‌شود.

وی معتقد است، اعتبار این پروژه در فازهای بعدی به 120 میلیارد تومان هم خواهد رسید.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص اشتغالزایی این طرح نیز تصریح کرد: کارخانه خودروسازی در فاز اول 200 نفر اشتغالزایی مستقیم به همراه دارد.

رستمی تاکید کرد: این کارخانه در فاز اول مونتاژ 50 هزار دستگاه خودرو سمند را در سال انجام می‌دهد و در فازهای بعدی این رقم بیشتر هم خواهد شد.

به گفته این مسئول همجواری با کشور عراق باعث می‌شود احداث این کارخانه توجیه اقتصادی بسیار بیشتری داشته باشد.

معاون امور صنایع و معادن کرمانشاه ادامه داد: این پروژه مدتی به دلیل اختلاف بین تامین اجتماعی و ایران خودرو متوقف بود که در نهایت کل سهام به ایران خودرو واگذار شد.

به گفته این مسئول، پس از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان در سال گذشته تا کنون عملیات اجرایی کارخانه خودروسازی فعال شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی یادآوری کرد: به علاوه این پروژه مصوبه سفر مقام معظم رهبری را نیز دارد و همین امر اهمیت آن را دو چندان کرده است.

گفتنی است: کارخانه خودروسازی کرمانشاه در زمینی به وسعت 30 هکتار در شهرستان صحنه استان کرمانشاه در حال احداث است.

فهرست برترين سايتهاي منطقه  و ايران در قسمت لينك دوستان اين وبلاگ

احمد توكلي:تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان کار مثبتی بود

 

 
نماینده تهران در گفتگو با کردپرس؛ 
تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان کار مثبتی بود 
احمد توکلی با اشاره به خبر خوب تدریس زبان کردی در دانشگاه کردستان، گفت:ایران اقوام متفاوتی دارد که حفظ هویت آنان در راستای حفظ هویت ملی،به قدرت و اقتدار کشور می افزاید.
 
 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی کردپرس،زبان کردی را یکی از اصلی ترین زبانهای ایرانی دانست و خاطر نشان کرد:خوشبختانه ما شاهد تدریس زبان کردی بصورت کد رشته در دانشگاه کردستان بودیم،این موضوع را به فال نیک می گیریم و آن را اقدام میمون و مبارکی می دانیم.
نماینده اصولگرای مجلس با اقدام مثبت اجرای اصل 15 قانون اساسی تصریح کرد:کشور ما،کشوری بزرگ با تاریخی شکوهمند و درخشان است که اقوام متفاوت آن سرمایه های اجتماعی و فرهنگی این تاریخ درخشان هستند.
توکلی ادامه داد:مردم ایران با دارا بودن برخی تفاوت ها قسمت های گرانبهای این سرزمین اند که واجب است بتوانند هویت خود را حفظ نمایند تا موجودیت فرهنگی و تاریخی کشور محفوظ بماند.
نماینده تهران در مجلس نهم با مهم دانستن تقویت وحدت ملی در بین تمام اقشار کشور گفت:تلاش برای تقویت وحدت ملی در بین اقوام ایرانی امر پر اهمیتی است که همه ما باید بدانیم با دارا بودن ریشه تاریخی متفاوت ریشه مشترک ایرانی داریم که بوسیله دین مبین اسلام قوام یافته است.
 
 

اخذ مجوز استخدام 200 نیروی بهداشتی در دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه

به نقل از ايسنا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اخذ مجوز استخدام 200 نیروی بهداشتی در این دانشگاه در سال جدید خبر داد.     

دکتر حسین کریم اظهار کرد: به دنبال درخواست و پیگیری این دانشگاه و با مساعدت و دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، مجوز جذب 130 تا 200 نفر نیروی بهداشتی درمانی به این دانشگاه داده شد.     

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز سال جدید برنامه ریزی برای استخدام این تعداد نیرو آغاز شده و متقاضیان باید از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیر آگهی استخدام باشند.     

کریم افزود: این افراد برای خدمت در مناطق مرزی و ستاد شبکه‌های بهداشتی شهرستان‌های غربی استان در رشته‌های کارشناس بهداشت محیط، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها و کارشناس بهداشت عمومی استخدام می‌شوند.     

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه گرفتن مجوز جذب این تعداد نیرو در نوع خود کم نظیر است گفت: علاوه بر این برای اولین بار در کشور هزینه‌ها و حقوق این افراد نیز از محل وزارت بهداشت تامین می‌شود و عملا دانشگاه از این نیروها در جهت خدمت به مردم بهره می‌برد، بدون اینکه بار مالی برای دانشگاه داشته باشد که این موفقیت قابل توجهی است.     

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات دانشگاه متقاضیان فراوانی است که از شهرستان‌ها و بخصوص شهرستان‌های مرزی قصد انتقال به کرمانشاه و دیگر شهرستان‌ها را دارند که با استخدام این افراد متقاضیان می‌توانند مابقی خدمت خود را در شهرستان‌های مدنظر خود بگذرانند.    

کریم گفت: این نیروهای بهداشتی از طریق آزمون رسمی استخدام می‌شوند و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت دانشگاه پیگیر آگهی استخدام شده و با انتشار آگهی استخدام ثبت نام خود را انجام دهند.

استان كرمانشاه در جمع ده مقصد برتر مسافران نوروزي

آفتاب كرمانشاه: به نقل از اريكه؛ رحمانی موحد:معاون گردشگری کشور گفت: استان کرمانشاه به یکی از مقاصد اصلی گردشگری کشور تبدیل شده است.  

رحمانی موحد، در گفت و گویی با پیک بامدادی رادیو ایران، در این باره اظهارکرد: نوروز امسال شاهد بالاترین حجم سفر در ایران بودیم و تفاوت اصلی سفرهای نوروزی امسال با سال‌های گذشته در ایران افزوده شدن ۳ مقصد جدید به مقصد سفرهای نوروزی در كشور بود.  

وی افزود: امسال استان‌های جدیدی در فهرست مسافرت‌های نوروزی كشور قرار گرفت و ۳ استان خراسان جنوبی، كهگیلویه و بویراحمد و كرمانشاه در فهرست ۱۰ مقصد برتر سفر در ایران قرار گرفتند.

رضايت عمومي از خدمات پزشك نابغه و متخصص قلب، دكتر نقشبندي، در بيمارستان پاوه

پاوه آنلاين: در ايام عيد فرصتي شد كه به كلينيك بيمارستان پاوه سر زديم و با انبوه بيماران مراجعه كننده به بيمارستان مواجه شديم و بوي‍ژه بيماران قلبي كه هر كدام در صف انتظار از دكتر نقشبندي پزشك و متخصص قلب تعريف مي كردند و با زبان عاميانه مي گفتند تشخيص هاي بسيار خوبي دارد و اخلاق و رفتار خوبي هم دارد و خلاصه اينكه دعاي طول عمربراي ايشان مي كردند و اين صحنه براي ما بسيار جالب بود و از اينكه چنين پزشك متخصص و متعهدي در اين ايام تعطيلات با روي باز از بيماران قلبي پذيرايي مي كند خوشحال شديم.

اين پزشك دكتر عرفان نقشبندي از نوابغ پزشكي ايران است و  در تمام مراحل تحصيل  با رتبه ممتاز هميشه سرآمد بوده است و اكنون بعنوان متخصص قلب در حال خدمتگذاري به مردم اورامانات است.

شايان ذكر است ايشان هر چند در كرمانشاه متولد شده و زندگي كرده اما اصالتا اهل دشه در شهرستان پاوه است. دكتر نقشبندي نفر سمت راست امام جمعه پاوه در وسط عكس زير(عكس از پاوه پرس)